ZONA EPIPELÀGICA:
ZONA EPIPELÀGICA Comprèn (de la superfície fins als 200 metres aproximadament)- La zona on hi ha suficient llum per a realitzar la fotosíntesis, i per tant estan molt concentrats els animals i plantes. Aquí típicament trobarem peixos.
ZONA MESOPELÀGICA:
ZONA MESOPELÀGICA Comprèn(dels 200 metres fins als 1000 metres aproximadament )- Zona de penombra. Encara que penetra una mica de llum fins aquesta profunditat, és insuficient per a la fotosíntesi.
ZONA BATIPELÀGICA:
ZONA BATIPELÀGICA Comprèn (dels 1000 metres als 4000 metres aproximadament)-A aquesta profunditat l’oceà està pràcticament en completa foscor (només amb una excepció de la ocasional biolumniscència d’alguns organismes). No hi ha plantes vives, i la majoria dels animals sobreviuen consumint la neu marina (que cau dels nivells superiors), o depredant els altres. El calamar gegant viu en aquest nivell i són capturats pels catxalots.
ZONA ABISOPELÀGICA:
ZONA ABISOPELÀGICA Comprèn (dels 4000 metres fins al fons marí)- La llum no existeix aquí, la majoria dels seus habitants són cecs i transparents
ZONA HADOPELÀGICA:
ZONA HADOPELÀGICA Comprèn: (la zona que està dins de les fosses oceàniques)- Aquesta zona és desconeguda en un 90% i molt poques espècies han sigut observades vivint aquí.