L'herència Romana a Catalunya

Download as
 PPT
Presentation Description 

No description available

Views: 72
Like it  ( Likes) Dislike it  ( Dislikes)
Added: May 30, 2009 This Presentation is Public 
Presentation Category : Education All Rights Reserved
Presentation Transcript

L’herència romana :L’herència romana a Catalunya


Slide 2:Patrimoni arqueològic i artístic - Els aqüeductes - Monuments funeraris - Arcs triomfals i columnes commemoratives - Calçades i ponts


Slide 3:L’aqüeducte de les Farreres Vista esquemàtica de l'aqüeducte de les Ferreres Els aqüeductes consistien bàsicament en un canal amb les parets ben impermeabilitzades, que normalment anaven a ras de sòl, però què, a vegades, necessitaven salvar grans desnivells L’aigua s’escolava per la part superior de l’aqüeducte.


Slide 4:La torre dels Escipions és un monument funerari torriforme. Constitueix un dels monuments emblemàtics de la ciutat de Tarragona. La façana sud del segon cos, es visible des de la Via Augusta La Via Augusta Fou una via romana que comunicava Roma amb les Columnes d'Hèrcules (l'estret de Gibraltar), i transcorria per tota la costa mediterrània d'Hispània, a partir dels Pirineus Fou la calçada més llarga i l'eix principal de la xarxa viària de la Hispània romana, amb una longitud aproximada de 1.500 km. Monuments funeraris


ARCS COMMEMORATIUS :ARCS COMMEMORATIUS Monuments destinats a commemorar esdeveniments romans, així com a homes d’Estat, emperadors i magistrats. Els arcs tenen pilars que s’uneixen per un o diversos arcs de mig punt. Les columnes tenen la mateixa funció honorífica que els arcs. Arc de Berà (Tarragona)


CALÇADES I PONTS :CALÇADES I PONTS La necessitat de conquerir i de governar al que havien conquerit imposà a l’Estat romà la posta en pràctica d’un gran esforç constructiu. L’esforç més important es va fer amb la construcció i conservació d’una densa xarxa de camins per unir fàcilment Roma amb el punt més llunyà de l’Imperi. Aquest esforç va ser motivat per raons estratègiques, econòmiques i polítiques. Pont del Diable Les ciutats romanes a Catalunya es troben distribuïdes al voltant dels camins romans (Vies). Aquestes vies i camins romans tenien una especial cura en l' elaboració de la calçada


LA CALÇADA :LA CALÇADA Les calçades romanes tenien una amplada de cinc o sis metres, de manera que dos carros podien creuar sense problemes. Estaven fetes a consciència, amb voreres i un paviment de mig metre de gruix. Actualment encara resten per tot l’espai de l’antic Imperi Romà trams d’aquest tipus de via.