L'ORIGEN DE LA VIDA2

Views:
 
Category: Entertainment
     
 

Presentation Description

No description available.

Comments

Presentation Transcript

El planeta viu: del bacteris als humans: 

El planeta viu: del bacteris als humans Tema 2

ELS DEBATS SOBRE L’ORIGEN DE LA VIDA: 

ELS DEBATS SOBRE L’ORIGEN DE LA VIDA La generació espontània Interpretacions modernes La panspèrmia

LA GENERACIÓ ESPONTÀNIA: 

LA GENERACIÓ ESPONTÀNIA

JAN BAPTISTA VAN HELMONT: 

JAN BAPTISTA VAN HELMONT En el segle XVII , el metge i alquimista belga Jan Baptista van Helmont ( 1580 - 1644 ) escrivia receptes per a produir animals: Prengui's una camisa bruta i deixi's en ella uns grans de blat durant 21 dies en un lloc fosc, apareixeran amb seguretat alguns ratolins.

LEEUVENHOEK: 

LEEUVENHOEK Les seves observacions, al final del segle XVII, mostraven que en gotes d’aigua apareixien sobtadament éssers diminuts que ningú no havia vist mai abans.

REDI: 

REDI

La refutació de la generació espontània: 

La refutació de la generació espontània

Louis Pasteur (1822-1895): 

Louis Pasteur (1822-1895) Pare de la Microbiologia Fermentacions Pasteurització Esterilitzacions (forn Pasteur) Vacunes:còlera, àntrax,ràbia Louis Pasteur

L’any 1973, la Unió Astronòmica Internacional, va voler rendir homenatge a Pasteur posant el seu llinatge a un cràter de Mart (el cràter Pasteur) Noms importants dins de la Biologia: ARISTÒTIL,DARWIN i PASTEUR: 

L’any 1973, la Unió Astronòmica Internacional, va voler rendir homenatge a Pasteur posant el seu llinatge a un cràter de Mart (el cràter Pasteur) Noms importants dins de la Biologia: ARISTÒTIL,DARWIN i PASTEUR

LES INTERPRETACIONS MODERNES:: 

LES INTERPRETACIONS MODERNES: LA VIDA PER EVOLUCIÓ BIOQUÍMICA

OPARIN (1924) HALDANE (1928): 

OPARIN (1924) HALDANE (1928) ATMOSFERA PRIMITIVA: metà, vapor d’aigua, amoníac. ERUPCIONS VOLCÀNIQUES RADIACIONS IONITZANTS ENERGIA DELS LLAMPECS RESULTAT: 1.- Molècules i macromolècules orgàniques 2.- Complexos prebiòtics “coacervats” 3.- Primeres cèl·lules

EXPERIMENT DE MILLER (1953): 

EXPERIMENT DE MILLER (1953)

PowerPoint Presentation: 

Miller va aconseguir obtenir 13 dels 20 aminoàcids presents a les proteïnes El 1961, el català JOAN ORÓ va aconseguir la síntesi abiòtica de l’adenina, un component del DNA i del RNA. Encara està per resoldre del tot com es formaren les primeres cèl·lules.

L’EVOLUCIÓ: 

L’EVOLUCIÓ TEORIES EVOLUCIONISTES

S.XVIII: SEGLE DE LES LLUMS: 

S.XVIII: SEGLE DE LES LLUMS

PowerPoint Presentation: 

FIXISTES Consideraven que les espècies vives no experimentaven canvis al llarg del temps. Linné (S XVII)

EVOLUCIONISTES Lamarck : 

EVOLUCIONISTES Lamarck La funció crea l’òrgan. Herència dels caràcters adquirits.

Darwin: 

Darwin

Selecció natural: 

Selecció natural La selecció natural elegeix les parelles reproductores a través de l’ambient. Hi ha un gran nombre de descendents i la selecció natural actua sobre la variabilitat de la població. Els millor adaptats són els que sobreviuen.

WALLACE: 

WALLACE Va viatjar per l’Amazones, Malàisia, Indonèsia. Arribà a les mateixes conclusions que en Darwin Darwin i Wallace van decidir presentar junts les seves teories.

Controvèrsies actuals sobre l’evolució: 

Controvèrsies actuals sobre l’evolució

Neodarwinisme o teoria sintètica de l’evolució: 

Neodarwinisme o teoria sintètica de l’evolució - Les mutacions espontànies i la recombinació genètica són la font de la variabilitat hereditària de les poblacions. - La selecció natural modifica el nombre d’individus que les manifesten , segons les condicions ambientals. - Les mutacions són heretades, perquè són modificacions a l’atzar dels gens.

Evolució gradual o a salts? L’equilibri puntuat.: 

Evolució gradual o a salts? L’equilibri puntuat. Segons Eldredge i Gould , les espècies estan en equilibri llargs períodes i tenen “revolucions” genètiques sobtades -Equilibri puntuat-. Altres són partidaris de l’evolució gradual. Mentre que n’hi ha que pensen que les dues són compatibles.

PowerPoint Presentation: 

Òrgans homòlegs: amb el mateix origen, però forma diferent L’evolucionisme modern estudia la transmissió de gens i el paper de la selecció natural. Ha descobert gens reguladors que controlen l’activitat d’altres gens.

TEORIA ENDOSIMBIÒTICA de Margulis: Al menys en l’evolució cel·lular ha set més important la simbiosi que la selecció natural: 

TEORIA ENDOSIMBIÒTICA de Margulis: Al menys en l’evolució cel·lular ha set més important la simbiosi que la selecció natural

Evidències de l’evolució: 

Evidències de l’evolució

Proves embriològiques: 

Proves embriològiques

Proves paleontològiques: 

Proves paleontològiques

Proves bioquímiques: 

Proves bioquímiques

Mètodes de datació: 

Mètodes de datació Datació relativa: Estratigrafia Biocronologia (fòssils) Tipologia (eines) Datació absoluta: Radiometria Termoluminiscència Dendrocronologia Anàlisi de varves Paleomagnetisme

Mètodes de datació relativa: Estratigrafia: 

Mètodes de datació relativa: Estratigrafia

Mètode de datació absoluta: La tècnica del carboni 14: 

Mètode de datació absoluta: La tècnica del carboni 14

Evolució dels humans: 

Evolució dels humans

L’origen de l’ésser humà: 

L’origen de l’ésser humà Fa 2,3 milions d’anys va aparèixer a Àfrica oriental el primer fabricant d’eines, Homo habilis. Fa 1,8 milions d’anys va aparèixer Homo ergaster (=treballador), que va arribar a Indonesia i Xina. L’Homo erectus (=bípede, encara que l’Astrolopitecus ja ho era). Carnívor i dominava el foc, va existir fins fa 50000anys. Els últims homínids Homo neanderthalensis i Homo sapiens aparegueren fa 200000 anys i varen poblar Europa. Quan desaparegué el neanderthalensis, l’Homo sapiens heretà tota la Terra.

L’hominització: 

L’hominització El bipedisme. Adquisició de llenguatge. Adquisició de tècniques d’activitat cultural.