ARREL DE L’ALZINA:
ARREL DE L’ALZINA L'alzina conserva durant tota la seva vida la capacitat de rebrotar l’arrel, el que li permet sobreviure a les tales, focs i plagues.
EL TRONC DE L’ ALZINA:
EL TRONC DE L’ ALZINA L'escorça és llisa i de color verd grisenc en les tiges, es va enfosquint a mesura que creixen i, al voltant dels 15 o 20 anys, s'esquerda en totes direccions, quedant un tronc molt fosc, pràcticament negre.
LA FLOR DE L’ ALZINA:
LA FLOR DE L’ ALZINA La flor és una planta de sexualitat monoica, les flors masculines estan agrupades en llargs aments que deixen anar el pol·len al vent i les femenines són solitàries i d’elles es desenvolupen els fruits.
EL FRUIT DE L’ALZINA:
EL FRUIT DE L’ALZINA El fruit de l’alzina es diu aglà és amargant, les esquames de la cúpula (o "barret") les té totes més o menys iguals, curtes i aplicades.
Slide 6:
FET PER: Pablo, Mario, Maria, Carla, Àlex i Juan.